reklama

(Ne)sloboda slova

Na začiatok by som rád poznamenal, že sa nesnažím byť zaujatý voči žiadnej politickej strane. V diskusiách na internete často slušne komentujem a kritizujem aj iné strany, ale nikdy sa mi ešte nestalo, aby som bol za vyjadrenie názoru a vecné argumentovanie vylúčený z diskusie a moje komentáre boli zmazané, až doteraz...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Určite ste už zaregistrovali kauzu s falošnými podpismi strany 99%. Keď sa to prevalilo, strana hneď zareagovala na svojej facebookovej stránke so statusom: "Polícia spustila masívnu akciu proti ľuďom, ktorí podporili podpisom vnik 99%. Bez ohľadu na sugestívne pokladané otázky, bez ohľadu na to že prídu za Vami aj na pracovisko, k Vám domov, NEBOJTE SA! Priatelia, žiadny postih Vám nehrozí ! Nebojte sa priznať k podpore 99% ! Táto "akcia" neohrozí našu účasť vo voľbách !" Keďže sa na petíciách objavilo aj veľa ľudí z môjho okolia, zaregoval som: "Je jasné, že ľuďom nič nehrozí, pretože nič zlé nespravili a pokiaľ sa ocitnem na petícii, ktorú som nepodpísal, budem len rád, ak mi to niekto oznámi, hoci aj polícia." Môj komentár bol za pár sekúnd zmazaný a administrátori mi zablokovali aj možnosť ďalšieho reagovania na ich príspevky, hoci som nenapísal nič vulgárne, iba svoj názor. Keď som rovnaký komentár napísal z kamarátovho profilu, reakcia bola rovnaká a aj on bol vylúčený z diskusie. Obrátil som sa teda na tlačové oddelenie strany 99%, aby som získal ich vyjadrenie ku zvláštnej "slobode slova", ktorou sa prezentujú. Reakcia tlačového oddelenia bola nasledovná: "Vzhľadom na to, že komentáre, ktoré spomínate, boli vymazané, nemôžeme sa k nim vyjadriť. Ak skutočne neobsahovali žiadne previnenie voči pravidlám diskusie, mrzí nás to. Naša stránka je často cieľom organizovaných útokov platených brigádnikov našich politickych oponentov a tak sa žiaľ stane že pri prečistovaní stránky od ich komentárov si to tak povediac "odnesie" aj komentár ktorý je bezproblemový." Je teda úplne jedno, že prezentujete svoj vlastný názor pred stranou, ktorá chce zastupovať 99% ľudí na Slovensku. Ak sa im váš komentár nepáči a budú ho považovať za útok inej strany, hoci nijako neporušuje žiadne morálne zásady a ani pravidlá diskusie, bude zmazaný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rovnako som bol vylúčený aj z diskusie pod videom strany SMER-SD - https://www.facebook.com/photo.php?v=333072746725480&set=vb.102146246492040&type=2&theater, v ktorom pán Fico hovorí o tom, ako dosluhujúca vláda zavinila vysokú nezamestnanosť a drahé ceny na Slovensku. Stačilo, aby som do komentára pod video napísal pár viet, s presnými odkazmi na ŠÚSR a MPSVaR, ktoré čiastočne spochybňovali jeho tvrdenia a "skončil som". Môj komentár bol takmer okamžite zmazaný a bol som vylúčený z diskusie. Teraz už len verím, že som v tej diskusii nebol jediný, kto si vie reálne údaje overiť a nie len slepo veriť tomu, čo uvidí v nejakom videu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po týchto skúsenostiach je mi už úplne jedno, či sú petície strany 99% pravé alebo falošné a aj to, ako sociálne sa prezentuje strana SMER-SD. Hoci obe politické strany mohli reagovať na moje komentáre a oponovať mi, neurobili tak. Radšej svoj názor vyjadrili takto "demokraticky" - (ne)slobodou slova.

Jakub Forgács

Jakub Forgács

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 2012 som doštudoval odbor Štatistické metódy v ekonómii na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Zaujímam sa o politickú situáciu v našej krajine a športové príležitosti pre mladých ľudí. Vediem akrobatickú skupinu Slovak Freerun Family, ktorá sa venuje exhibíciám, workshopom a tréningom disciplín freerun a parkour. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu